Thursday 6 September 2012

Arjunaku Harraz Nasri

Assalamualaikum..

Dah lama ku x menulis di lembaran maya ni..rindu ingin menulis tp kekangan masa membantutkan keinginanku..ingin meluahkan isi hati yg dah lama terbuku jauh di sudut hati.Alhamdulillah hidup kami dilengkapi dgn kehadiran baby boy yg pertama dlm keluarga sebelah aku.Syukur ke hadrat Ilahi..dalam kegembiraan dikurniakan anak lelaki, kami juga diduga dgn dugaan yg maha hebat.yg pada pertama kali aku mengetahuinya hanya 'ya Allah' yg terluah dari mulutku..sedihnya hanya Allah yg tahu saat aku diberitahu bahwa bayiku dilahirkan tanpa lubang dubur..aku redho dgn dugaanmu ya Allah..aku hanya dpt tgk baby selepas 3 hari dilahirkan. lepas je discharge dari hospital Putrajaya Pak Midi terus bawa aku tgk anak di Pusat Perubatan Universiti Malaya..airmata berjujuran pertama kali ku melihat anakku..tak mampu ditahan bila aku tgk wayar berselirat di badan baby..

Kesedihan kami bertambah bila doctor yg merawat bgtau yg babyku juga disahkan sakit jantung berlubang..kesian anakku.kulihat mata suamiku merah berkaca2 lagilah buatkan aku menangis tanpa henti..beratnya dugaan yg harus kami tanggung..pada usia baby 4 hari pembedahan tebuk perut baby utk keluarkan usus besar dibuat. selama 2 minggu baby dijaga oleh doctor & nurse di icu ppum. lepas di transfer ke ward 8pb baru aku dpt jaga sendiri baby. 25 hari baby kena tahan kat hospital..

Alhamdulillah sekarang baby sihat dibwh jagaan pengasuh Mak Jina dia. nak cari pengasuh baby pon dugaan jgk.sebelum aku start keje aku dah dpt pengasuh.kak ana jiran setaman.malangnya bila tiba hari nak hantar dia ckp ' akak minta maaf lah ye, suami akak tak bagi akak jaga ank ko.takut apa2 hal terjadi nanti kami lak yg disalahkan'..danggggg..ke hulu ke hilir aku carik pengasuh.akhirnya aku dpt gak pengasuh itupun utk sementara ja atas rasa kesian kak jina terima jgk. dan sekarang Mak Jina dah jadi pengasuh tetap baby..

Selepas temujanji demi temujanji di hospital (ada stgh tu selang sehari), akhirnya Ahad (2 sep 2012) lepas doctor Tan dari surgical dept call utk sahkan date operate buat lubang dubor baby. sepatutnya date 6/11/12 tapi diaorg percepatkan ke 16/10/12..Alhamdulillah syukur..

buat Arjunaku Harraz Nasri,

hiduplah arjuna beta
biarkan jasad yang luka
selama Tuhanmu ada
takkan engkau tercela





No comments:

Post a Comment